Bij Collectief Zorg en Welzijn staan we voor het bieden van de best mogelijke zorg aan onze cliënten. We zijn gespecialiseerd in het leveren van tijdelijke zorg op maat en streven ernaar om onze dienstverlening continu te verbeteren. Ondanks onze inzet en betrokkenheid kan het voorkomen dat u als cliënt of als betrokkene ontevreden bent over de geboden zorg of de wijze waarop wij met u of uw dierbare omgaan. In dat geval moedigen wij u aan om uw klacht te uiten. Dit kan ons helpen om onze zorgverlening verder te verbeteren en eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.
Interne afhandeling
In eerste instantie raden we u aan om uw klacht te bespreken met de betreffende zorgverlener of de leidinggevende van de afdeling. Vaak kunnen onduidelijkheden of misverstanden op deze manier snel worden opgelost.
Formele klacht indienen
Als het gesprek met de betrokken medewerker of leidinggevende niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u een formele klacht indienen. Dit doet u door het klachtenformulier op onze website in te vullen of een brief te sturen naar ons kantoor. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, contactgegevens, de aard van de klacht en de betrokken medewerker(s).
Klachtencommissie
Na ontvangst van uw klacht neemt onze klachtencommissie deze in behandeling. De klachtencommissie bestaat uit onafhankelijke leden die niet betrokken zijn bij de dagelijkse gang van zaken binnen Collectief Zorg en Welzijn. Zij beoordelen uw klacht en zullen zo nodig aanvullende informatie opvragen bij de betrokkenen. Binnen vier weken ontvangt u een schriftelijke reactie van de klachtencommissie met hun bevindingen en eventuele vervolgstappen.
Externe klachtenbemiddeling
Als u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht door de klachtencommissie, kunt u zich wenden tot een onafhankelijke externe klachtenbemiddelaar. Deze externe bemiddelaar zal proberen om samen met u en Collectief Zorg en Welzijn tot een passende oplossing te komen. De contactgegevens van de externe klachtenbemiddelaar vindt u in de schriftelijke reactie van de klachtencommissie.
Bij Collectief Zorg en Welzijn nemen we klachten serieus en zien we deze als een kans om te leren en onze zorg te verbeteren. We stellen uw openheid en eerlijkheid op prijs en zullen alles in het werk stellen om tot een passende oplossing te komen.
Persoonlijke zorg en aandacht, met respect voor cultuur en taal.
Website gerealiseerd door CareTech Consultancy
Copyright © 2024 Collectief Zorg en Welzijn